Niemal od początku chciałem napisać i wspomnieć coś o strategii i lejku sprzedażowym. Nic nie sprawia mi takiej satysfakcji jak wyniki które generuje dla moich klientów, oczywiście poparte są one wcześniejszym planem i analityką .
Bardzo ważny element gdy projektujemy kampanie lub całe strategie marketingowe. To droga naszego klienta i poszczególne etapy jakie musi przebyć aby zrealizować wyznaczony przez nas cel!
Prawie nikt nigdy nie kupuje produktu już po pierwszej reklamie np. Na Facebooku a już na pewno nie produkty powyżej 200-300 zł.
OPIS ETAPÓW ZE ZDJĘCIA
- Świadomość
- Zainteresowanie
- Pożądanie
- Działanie (Konwersja)
- LOJALNOŚĆ
Po pierwsze nie wzbudzamy zaufania i wiarygodności a po drugie, jest to już większa kwota która wymaga przemyślenia i podjęcia decyzji zakupowej. Osoba zastanawia się czy na pewno potrzebuje tego produktu.
Aby efekty były najlepsze klient musi przejść jak wspominałem pewną ścieżkę. Najbardziej znana to: świadomość, zainteresowanie, decyzja i konwersja ( czyli znajomość -> sympatia -> zaufanie -> konwersja (realizacja wyznaczonego celu))
Celem lejku jest optymalizacja działań. Podzielenie procesu realizowania konwersji na poszczególne etapy
O lejku sprzedaży można by mówić wiele, jednak to wymaga już większej wiedzy i planu gdzie ma zostać użyty inaczej może wyglądać w kampaniach na Facebooku a inaczej w Google.