fbpx

Lejek sprzedażowy – co i do czego?

Co to jest lejek sprzedażowy i właściwie po co on nam jest? Tego się tutej dowiesz, jednak musisz wiedzieć jedo. TO DZIAŁA i jest

Niemal od początku chciałem napisać i wspomnieć coś o strategii i lejku sprzedażowym. Nic nie sprawia mi takiej satysfakcji jak wyniki które generuje dla moich klientów, oczywiście poparte są one wcześniejszym planem i analityką 😎.

👉 Bardzo ważny element gdy projektujemy kampanie lub całe strategie marketingowe. To droga naszego klienta i poszczególne etapy jakie musi przebyć aby zrealizować wyznaczony przez nas cel!

👉 Prawie nikt nigdy nie kupuje produktu już po pierwszej reklamie np. Na Facebooku a już na pewno nie produkty powyżej 200-300 zł.

✅ OPIS ETAPÓW ZE ZDJĘCIA

  1. Świadomość
  2. Zainteresowanie
  3. Pożądanie
  4. Działanie (Konwersja)
  5. LOJALNOŚĆ

✅ Po pierwsze nie wzbudzamy zaufania i wiarygodności a po drugie, jest to już większa kwota która wymaga przemyślenia i podjęcia decyzji zakupowej. Osoba zastanawia się czy na pewno potrzebuje tego produktu.

👉 Aby efekty były najlepsze klient musi przejść jak wspominałem pewną ścieżkę. Najbardziej znana to: świadomość, zainteresowanie, decyzja i konwersja ( czyli znajomość -> sympatia -> zaufanie -> konwersja (realizacja wyznaczonego celu))

✅ Celem lejku jest optymalizacja działań. Podzielenie procesu realizowania konwersji na poszczególne etapy

▶️ O lejku sprzedaży można by mówić wiele, jednak to wymaga już większej wiedzy i planu gdzie ma zostać użyty inaczej może wyglądać w kampaniach na Facebooku a inaczej w Google.